Als gevestigde vertegenwoordigers van je gilde verzamel je rond een oude heilige steen, waarvan de betekenis en magische krachten alleen bekend zijn bij adepten. Elke speler bezet een van de vier torens rond de Witchstone en begint vanaf daar. Creëer je magische spreuken met behulp van je ketel en plaats een netwerk van magische energie rond de steen. Stuur je heksen op pad, schep de magische kristallen uit de ketel, maak gebruik van het pentagram en de toverstaf en houd de profetierollen in de gaten om de overwinning te verzekeren.
Niet alle opties zijn altijd voor u beschikbaar. Alleen als je slim gebruik maakt van je kansen, heb je de kans om de meeste overwinningspunten te verzamelen over de elf ronden en daarmee Witchstone te winnen.
Elke speler in het spel heeft een persoonlijke ketel met zeven kristallen en zes voorbedrukte magische pictogrammen, en ze delen een groter spelbord met een kristallen bol die het hele landschap laat zien. Elke speler heeft een set van vijftien dominostenen, waarbij elke helft van de dominosteen een zeshoek is; elke dominosteen toont twee verschillende magische pictogrammen van de zes die in het spel worden gebruikt.