Het doel van het spel is om de meeste invloedspunten te behalen. Deze kunnen worden verkregen door paleizen te bouwen en grondstoffen te kopen. Een paleis kan worden gebouwd na het verkrijgen van de steun van de Vizier, de generaal, de monnik, de prinses of de grootmogul. Grondstoffen worden gewonnen door de controle over een regio over te nemen of door ze op te halen in een ruimte waar een paleis net is gebouwd.
Er zijn twaalf beurten met een veiling voor de regiobesturing en de steun van de Vizier, Generaal, Monnik, Prinses en Grootmogul, elk vertegenwoordigd door een ander symbool. Spelers gebruiken kaarten in vier kleuren om in te zetten op de verschillende prijzen, en elke speler mag slechts één kleur in een bepaalde beurt spelen. Tijdens je beurt kun je je bod verhogen door meer kaarten te spelen of in te trekken. Wanneer je dat doet, krijg je de beloning voor elk symbool waar je de meerderheid van hebt. Je plaatst paleizen, wint regiotegels en verhoogt je score dienovereenkomstig. Er zijn bonuspunten voor het verbinden van paleizen over verschillende regio's op de kaart. Nadat het laatste gebied op het bord is geveild, wint de speler met het hoogste puntentotaal het spel.